Att vara kontaktperson för en huvudmans Skapande skola-bidrag

Vad innebär det att vara kontaktperson för en huvudmans Skapande skola-bidrag?

Elisabet

Kommentarer

  • Varje huvudman som söker Skapande skola-bidrag utser och uppger en kontaktperson som har huvudansvaret för samordningen av önskemålen från huvudmannens olika skolor. Kontaktpersonen sammanställer ansökan enligt bidragets riktlinjer och villkor, följer upp och stämmer av beviljat bidrag under läsåret samt samlar in och sammanställer redovisningen efter avslutat läsår.

    Kontaktpersonen bör även prenumerera på, ta del av och sprida informationen i Skapande skolas nyhetsbrev där viktig information om datum mm sänds ut.

    Här kan du ta del av en ordlista med centrala begrepp inom Skapande skola.

    Elisabet