Att översätta barnböcker

Hej,
Jag ska utge en barnbok som kommer att översättas från svenska till arabiska. Vilket bidrag kan man ansöka om?

Hälsningar!
Sameh

Kommentarer

  • Hej Sameh,

    Det är bara förlag eller organisationer som kan söka bidrag hos oss. Om du har ett förlag eller en firma med huvuduppgift att publicera böcker så kan du söka litteraturstöd. För att kunna söka så måste boken publiceras först innan man kan ansöka om bidraget. Man ska först skapa ett konto på Kulturrådets hemsida för att senare logga in och söka det digitalt. Har du ytterligare frågor kan du vända dig till handläggarna på litteratur eller till vårt support, support@kulturradet.se.

    Vänligen
    Alan