återstartstödet användas i projektansökan som medfinansiering?

Hej
Vi har en fast verksamhet och fick återstartstöd. Delar i återstartstödet gäller löpande utgifter / admin och bland annat omkostnader för lokalen. Kan detta stöd räknas in i budgeten vid projektansökan som en del ? Ska vi i såna fall ange hela summan eller den del som avser just de posterna?
Krisstödet fick inte anges som delfinansiering, därför frågan.
Benedikte Esperi

Kommentarer

  • Hej!

    Återstartstödet kan användas som en del av finansiering, under förutsättning att det även finns andra finansiärer. Summan som ska anges är den del som ingår i projektbudgeten.
    Johan