Verksamhetsbidrag utställningsarrangörer - "Årsverken" i blanketten

Vad betyder ordet "årsverken" i ansökningsblanketten för utställningsarrangörer?

Kommentarer

  • Hej,

    Årsverke beskriver en persons arbetsinsats omräknad till heltid. En organisations alla avlönade timmar (ordinarie arbetstid + övertidstimmar) divideras med företagets/organisationens heltidsanställda löntagares genomsnittliga antal avlönade timmar per år. Årsverken betyder med andra ord arbetet som utförs av en heltidsarbetande person under ett år.

    Med vänlig hälsning
    Alan
  • Hej
    ska vi skriva Årsverke för hela vår planerad verksamhet eller enbart den delen vi söker bidrag för? Vi är ett projektbaserad verksamhet så delvis omöjligt att ge ett korrekt svar för 2020 verksamhet i nuläget hur ska jag räkna?

  • Hej Cristina,
    När ni söker verksamhetsbidrag för utställningsarrangörer inom bild och form ska ni redogöra för hela er verksamhet samt bifoga:
    •Den senaste verksamhetsberättelsen med bokslut
    •Verksamhetsplanen för det år som ansökan gäller

    Söker ni projektbidrag inom bild och form så redogör ni endast för det projekt ni söker bidrag för.

    Mvh

    Elisabet