Förlänga utvecklingsbidraget för kulturskolor 20/21?

Är det möjligt att få förlängt utvecklingsbidraget för kulturskolor 20/21?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Ja, det är möjligt då många musik- och kulturskolor på grund av pandemin inte har kunnat genomföra aktiviteter. Gör så här: mejla kulturskolecentrum@kulturradet.se. I ämnesraden anges bidragets ärendenummer och ”önskar förlängning”. Både kommunernas egna projekt och projekt i samverkan mellan kommuner kan förlängas. Nytt sista redovisningsdatum blir då 1 september 2022 och redovisningen för de som beviljats förlängning öppnar 4 augusti i onlinetjänsten. Senast den 28 oktober i år behöver Kulturrådet få in begäran om förlängning.
    Kulturrådet