Är andra bidrag från Kulturrådet att räkna som annan finansiering?

Hej, vi har fått stöd för samverkan med komponist, men behöver nu ansöka om stöd för musikerarvoden inkl. resor etc. När man tittar på ansökan om Fri scenkonst står det att det måste finnas annan finansiering än Kulturrådet, innebär det att vi inte kan söka för deras den av projektet eftersom det också är Kulturrådet som står för samverkan med komponist-bidraget?

Vänligen Ylva
Ylva (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej,
    Ni kan söka bidrag inom fri scenkonst eller konsertverksamhet, som komplement till komponistbidraget. Men projektet/produktionen måste också ha annan finansiering, tex bidrag från kommun eller region, och/eller biljettintäkter eller gager från arrangörer.
    Mvh
    Kulturrådet
  • Kan annan finansiering komma ifrån ett universitet som en del i en "PHD thesis" där en deltagare i projektet använder föreställningen/arna som en del utav forskningen och där vi kommer att kunna använda pengar från thesis budgeten till utveckling av projektet/föreställningen.
    Kjersti
  • Hej!

    Ja, om projektet delvis finansieras genom att vara del i ett forskningsprojekt kan det ses som "annan finansiering".

    Mvh
    Johan