Använda outnyttjat Skapande skola-bidrag 18/19 under HT-19?

Jag undrar om vi kommer att kunna utnyttja outnyttjade medel från bidraget för Skapande skola 18/19 till aktiviteter i början av höstterminen 2019 så som man har fått göra tidigare bidragsår? Om det går, finns något sista datum?
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej,
    Ja det går bra, men du behöver komma in med en förfrågan om projektförlängning till Kulturrådet. Så här gör du:
    Skicka ett mail till skapandeskola @ kulturradet.se med följande uppgifter:
    • Projekt- och tidsplan, med beskrivning av planerade aktiviteter samt samarbete med kulturaktör
    • Kvarstående summa
    Aktiviteten ska ske tidig höst, d.v.s inom augusti och september månad så att kostnaderna och aktiviteten kan tas med i redovisningen av bidraget, som ska vara inskickad genom KUR:s online-tjänst senast den 26 september.

    Vänligen,
    Anna
    Bästa svaret