Ansökan om bidrag planerad utgivning- kalkyl

Hej! Jag  ska skicka in en ansökan om ett tvåårigt projekt med tre planerade utgivningar. Jag undrar följande:
1. Ska budgeten återspegla hela projektet eller endast året man söker för?
2. Ska man under posten försäljning skriva hur mycket vi estimerar att sälja för under hela projektet eller endast året man söker för?
3. Kan kostnader för marknadsföring ingå i ansökan? Vilken post sätter man då dessa kostnader under?

Tack på förhand 😀
Maja Meurling

Kommentarer

  • Hej Maja,

    1) Man söker för ett år i taget och budgeten ska återspegla för det år man söker bidrag för.
    2) Det är det tilltänkta antalet titlar som man tror att kunna sälja under det året som ska anges.
    3) För marknadsföring kan du använda posten "övrigt".

    Vänligen
    Alan