Ansöka om medel för uppbyggnad av bibliotek

Arbetar som förskollärare och undrar hur vi kan söka pengar (från anslaget som kom i vårändringsbudgeten 2018) till att bygga upp ett bibliotek på vår förskola? Med vänlig hälsning A-C

Kommentarer

  • Hej!

    I dagsläget har vi inga bidrag som kan sökas för biblioteksverksamhet i uppbyggnadsfasen. Men jag rekommenderar dig att ta en titt på vår hemsida igen i början av september, då vi preliminärt beräknar att vara klara med riktlinjerna för satsningen på läsning i förskolan!

    Vänligen,
  • Hej! Vi är en friskola och undrar om vi kan söka medel nu eller senare för uppbyggnad av ett bibliotek?/Cecilia
  • Hej Cecilia!

    Nej, i dagsläget är inga av våra biblioteksbidrag sökbara för friskolor.

    Vänligen,