Varför blir kycklingen torr när jag steker den

Hej!
Jag älskar kyckling och steker gärna kycklingfilé. Ibland blir det jättebra resultat men ofta blir kycklingen torr. Hur gör jag för att inte få torr kyckling när jag steker den?
Inte så van att laga mat...

Kommentarer

  • Hej Konrad!
    Kul att du vill tillaga kycklingfilé och bli bättre på det.

    För bästa resultat:
    • Börja med att steka kycklinfilén runt om i ganska så het panna.
    • Sänk sedan värmen till under medelvärme och stek klart.
    • Använd en stektermometer och när kycklingen är 70 grader i innertemperatur är den klar.
    Et voilà, din kyckling ska vara saftig och fin och inte torr.
    Anna