Varför är det så stora filéer i förpackningarna?

Hej!
Det är inget direkt fel men vi tycker att era frysta kycklingfiléer är väldigt stora. Det gör det svårt att laga vissa rätter där två filéer blir för mycket och för lite. Om det hade varit 6 filéer istället för fyra hade det varit lättare att anpassa mängden och minska matsvinnet. Detta gäller inte en utan ett antal förpackningar. Mvh Hans

Kommentarer

  • Hej Hans!
    Tack för din fråga. Det kan hända att det ibland bara är tre kycklingfiléer i våra enkilosförpackningar. Den största orsaken till detta är att vi nu har så många kylda filéförpackningar där filéerna är viktsorterade,. Detta gör att de största filéerna packas i just denna enkilosförpackning.

    Våra kylda filéer är alltså mindre och de finns i förpackningar om 300 g som innehåller 2 filéer, men även en större förpackning på ca: 900-1000 g. Det går utmärkt att själv frysa in. Filéerna är hållbara cirka sex månader i frysen.

    Kika gärna här så ser du hela vårt sortiment med filéer.
    Kika gärna här så ser du hela Kronfågels sortiment med filéer.
    Anna