Kan ni producera Stinas ört och vitlökskyckling igen?

Hej!!! Saknar Er Stinas ört och vitlökskyckling samt Stinas kyckling original. Något ni kan återinföra i sortimentet? Är dessvärre inget fan av Stinas kycklingpanna. Undrar även varför färsk eller frusen kycklingfilé med skinn inte längre kan köpas? Kram Alexandra

Kommentarer

  • Hej Alexandra!
    Tack för dina frågor. Tråkigt att du inte gillar Stinas kycklingpanna. Vi har jobbat med kvaliten på Stinas kycklingpanna, både med smak, kryddning, mindre mörning med saltlake och att kötthalten är högre än Stinas original. Så originalet kommer inte tillbaka. 🙂 F ö ser vi hela tiden över marknaden vad som efterfrågas så jag mailar över till vår produktutvecklare om ditt önskemål.

    Det finns kyld och fryst kycklingfilé med skinn i vårt ekologiska sortiment. Kika efter Bosarps kyckling.
    med vänliga hälsningar
    Anna
  • Mer kött i kycklingpannan? Hur mäter ni då? Bara skinn och brosk.
  • Hej Peder!
    Tack för din kloka fråga. Mindre med mörning (saltlake) ger automatiskt mer kyckling i förpackningen. 🙂

    Rätta mig om jag har fel men vi bör också vara enda producent på marknaden som har kycklingfilé av bröstdelen med i den här typen av produkt.

    med vänliga hälsningar
    Anna
  • Synd att ni tagit bort Stinas kyckling i örter.
    Bara kvar annat konstigt som ingen troligen köper. Varför?
  • Hej Eva!
    Vi ser hela tiden över vårt sortiment. Vi tar detta med oss till våra produktutvecklare som tar fram produkter och berättar om önskemålet.😀
    Med vänliga hälsningar

    Anna
  • Stinas örtkyckling var det bästa som fanns, har saknat den ända sen den togs bort. Andra varianter har varit ok som t ex franska örter men inget slår originalet örtkyckling .. skulle betala 500kr för att få äta den igen.. har försökt återskapa smaken med egen kryddning osv, men går inte.

  • Hej John!
    Tack för de fina orden. Så skoj att du gillade produkten. Jag ser till att våra produktutvecklare får infon.
    med vänliga hälsningar

    Anna
  • Gick väl inte att höja priset på stinas kyckling, så man tog helt sonika bort allihop under en tid och återlanserade sedan kycklinpanna, jag trodde under en lång tid att majs mm låg i de nya förpackningarna och köpte inte, döm om min förvåning när jag efter ett tag läste på förpackningen och upptäckte att det var typ samma vara.....min favorit var orginal så det gjorde inte så mycket, minns inte men tror att pannan från början var exakt lika orginal i kryddning men efter ett tag började de tumla delarna i kryddan vilket är något jag faktiskt gillar..
  • Hej Pelle!
    Vad kul att du gillar Stinas kyckling. Vi gjorde ganska mkt förändringar så i Stinas kycklingpanna är det t ex:
    • mer kyckling än tidigare, tack vare att det är mindre saltlake
    • kycklingfilé i den vilket det inte är i många av motsvarande produkter på marknaden.
    • tumlad kyckling då den våta kryddblandningen ska fästa mer jämnt än den torra kryddan gjorde tidigare.
    • annan typ av förpackning
    med vänliga hälsningar
    Anna
  • Hej! Jag är en av dem som saknar örtkycklingen, börja med den igen, snälla. Vi GILLADE den!
  • Hej Åke!
    Roligt att du gillade den så mkt. Vi har skickat till våra produktutvecklare som regelbundet ser över vilka produkter vi ska erbjuda. :-)
    Ha det fint!
    Anna
  • Hej
    När börjar ni med Stinas örtkyckling igen?
  • Hej Patrik,

    Kul att du gillade vår örtkyckling. Som du ser i tråden här är du inte ensam om att vilja ha den tillbaka. Tyvärr har jag inget svar på när/om den kommer tillbaka. Men jag lovar att skicka vidare din feedback till vår produktutvecklare.

    Med vänliga hälsningar
  • Hej! Som flera redan skrivit, Stinas örtkyckling! Tänk på alla oss 70-80-talister som vuxit upp med denna fantastiska rätt, vi skulle bli helt till oss av att åter se den i frysdiskarna.
    Lansera och så kör ni en reklamkampanj där ni slår an på barndomsminnen och nostalgi så lovar jag att ni kommer få bra försäljning 😀
  • Hej Linnea!

    Det tror jag också! Skickar vidare ditt tips upp i organisationen 😀

    Bästa Hälsningar
  • Hej!!

    En familj som fullkomligt älskar kyckling!
    Börja med stinas kyckling original, samt ört och vitlök igen! MEGAGOD och en riktigt hjälte i vardagen. Vi saknar den!!

    Med vänlig hälsning, Matilda med familj 🍗🐥
  • Hej Matilda!
    Vad roligt att ni gillar Stinas. Vi ser till att hålla vår produktutvecklare informerad med olika önskemål från våra konsumenter.
    Ha en fortsatt fin sommar!

    Anna
  • Hej! Även jag vill se att ni tar in Stinas örtkyckling samt original igen. Den skyn skojar man inte bort! Det var ett stort misstag att ta bort den från sortimentet!

    Det var min favoriträtt som barn och fick det alltid när jag fyllde år, kanske för att jag också heter Stina!
  • Hej  Stina!
    Roligt att höra. Vi tar med oss frågan.
    Allt gott!
    Anna
  • Örtkycklingen en absolut favorit som är sörjd och saknad i frysdiskarna! Vi skulle verkligen uppskatta en snar återkomst också!
    Annika & Ulf
  • Hej Ulf!
    Härligt att höra att du gillade produkten så mycket. Jag tar det med våra produktutvecklare så får de utvärdera vad de kan ta fram.
    vänligen,
    Anna
  • Röstar också för återkomst av örtkycklingen! Fantastiskt god!
  • Hej!
    Okej, tack! Produktutvecklarna har fått infon. 😀👍
    vänligen,
    Anna
  • Håller verkligen me som många skriver. Börja producera Stinas Örtkyckling och Vitlökskyckling igen! Jag köper 10st/månad om ni bara gör dom, en sån är en måltid för mig, jag åt dom mycke förr och idag köpte jag tre stycken Stinas Kycklingpanna. Åt en ikväll, den va ok, men jag vill ha tillbaka Örtkycklingen som jag åt förr i tiden.
  • Hej Jonny!

    Tack för din kommentar, jag tar detta vidare till produktutvecklarna 😀

    Vänliga hälsningar,
  • Jag vill ha Stinas örtkyckling tillbaka. Helst igår!! Tack 🙏🏼
  • Hej Frans!
    Roligt att höra. Produktutvecklarna vet att Stinas örtkyckling är starkt gillad och efterfrågad. 👍😀
    Och tills dess ber jag att få rekommendera andra färdigkryddade produkter som är enkla att tillaga. Kika här: https://www.kronfagel.se/produktgrupper/kryddat-smaksatt/

    Lycka till i köket!
    Anna
  • Stinas vitlökskyckling önskas tillbaka i sortimentet🙏🏻😀 De färdigkryddade varianterna som finns i frysdisken idag smakar inget vidare dessvärre😔
  • Hej Alexandra!
    Tack för att du hör av dig. Vad roligt att du gillade den smaksättningen av Stinas. Vi har meddelat våra produktutvecklare om önskemålet.
    vänligen,
    Anna
  • Hej! Jag saknar också Stinas örtkyckling åt minst en gång i veckan
  • Hej Janne!
    Kul att höra. Vi tar det med oss till våra produktutvecklare.
    vänligen,
    Anna
  • Samma sak här, saknar Stinas Örtkyckling 😅 snälla ta tillbaka den
  • Hej Jonas!
    Kul att höra. Våra produktutvecklare har fått infon.

    För övrigt vill vi passa på att berätta att vi kontinuerligt tar fram flera olika produkter med kyld smaksatt kyckling, som vi tror du kanske kan ha intresse av. Just nu lanserar vi flera färdigkryddade produkter under konceptet ”Vi sätter smaken åt dig”. Bl a har vi KycklingSteak smaksatt med rosmarin och brynt smör. Vi hoppas produkterna inspirerar och gör matlagningen snabb, rolig och enkel. Här hittar du mer information om vårt färdigkryddade sortiment.

    vänligen,
    Anna
  • Jag vill också gärna ha Stinas ört kyckling tillbaka   ...har letat  efter den....
  • Hej Cathrine!
    Tack för din input. Vi tar det vidare med våra produktutvecklare.
    vänligen,
    Anna
  • Stinas örtkyckling var en fantastiskt god och lättlagad rätt som är saknad.
    Jag hoppas verkligen att vi får den tillbaka.
  • Hej Claes!
    Tack för lovorden.
    vänligen,
    Anna
  • Instämmer i kören - vitlök/örter är saknad!
  • Hej Anna!
    Hoppas du är kvar i chatten!
    Nu till frågan: NÄR kommer Stinas örtkyckling tillbaka igen?
    Vad säger produktutvecklarna? Kan de återskapa denna magiska rätt?
    😀🍗
  • Hej Steve!
    Klart att jag är kvar i chatten. 😀 Vi ser som sagt hela tiden över vårt sortiment men som det ser ut nu har vi ingen indikation på att det kommer ngn mer variant med Stinas smak.
    vänligen,
    Anna
  • Hej jag å min polare Tomas satt å pratade mat en natt på jobbet och bägge sörjer att Stinas örtkyckling är borta ser att många skrivit om en saknad och ni svarar att ni skall ta upp det med produktutvecklaren tydligen så bryr ni inte vad era kunder tycker utan skiter i att återinföra den. Följer er meddelande sida och dessa önskningar om ört kycklinens återkomst 3år har det skrivits om en önskan att få tillbaka den vad krävs!!!!!
  • Hej Carl!
    Tack för din fråga. Det är produktutvecklarna som tar beslut om vilka produkter vi ska ha i sortimentet. Frågan är skickad till dem och de utvärderar om vi kan ta in ytterligare en produkt med Stinas eller ej. Det är en ganska så komplicerad process och det måste finnas efterfrågan på marknaden, inte bara en tråd med önskemål i vårt frågeforum.😀

    Vi har många fina färdigkryddade produkter i det kylda sortimentet, då kylda produkter efterfrågas i stor grad av marknaden. Här är länk till sidan med färdigkryddade produkter.  I samband med att grillsäsongen kommer släpper vi fler sådana med färdig kryddning. Hoppas du hittar något som faller dig i smaken.

    med vänliga hälsningar
    Anna
  • Hej ! Satt precis och pratade med min mor om hur mycket vi saknade Stinas kyckling (ört , vitlök, och även apelsin) , så jag sökte och hittade denna tråd.
    Är också helt säker på att det sålt väldigt bra.
    Uppenbart så är det flera generationer som saknar de produkterna.
    Självklart finns de oerhört många som saknar dem , som inte skriver här , men som ni hade upptäckt om ni återlanserat produkterna.

    Hoppas verkligen de kommer tillbaka , men har ingen större förhoppning tyvärr.
  • Hej Danne!
    Tack för din input. Vi tar det med oss i organisationen.
    vänligen,
    Anna
  • Snälla snälla ta tillbaka Stinas örtkyckling igen!?!?
    Den var bara bäst!
    Ni kommer verkligen tjäna på det då jag vet så
    många som saknar den.
    Kycklingpannan är inte alls speciellt god.
    Mvh
    Susanne
  • Snälla snälla ta tillbaka Stinas örtkyckling igen!
    Den var bara bäst! Ni kommer verkligen tjäna
    på det då jag vet sååå många som saknar den.
    Kycklingpannan är faktiskt inte alls speciellt god.
    Mvh
    Susanne
  • Hej Susanne!
    Tack för att du hör av dig. Kul att du gillade Stinas örtkyckling så mycket. Vi tar det med produktutvecklarna.
    Ha en fin dag!
    Anna
  • Kan bara instämma ang Stinas örtkyckling. I ljust minne bevarad. Jag undrade länge varför Stinas försvann från butikerna. ICA klev raskt in i tomrummet med sin örtkyckling men den är inte alls lika god. Vi åt Stinas Kycklinglåda (uselt namn) första gången idag, helt ok, betydligt godare än ICAs originalkryddade version. Men inget mäter sig med Stinas Örtkyckling. Skulle köpa 1-2 i veckan om den fanns.  mvh / Fredrik
    Fredde
  • Hej Fredde!
    Kul att höra att du gillade vår produkt. Vi ser hela tiden över vad marknaden efterfrågar.
    vänligen,
    Anna
  • De skiter i vad vi vill ha verkar vara standar svar att de ansvariga ser över efterfrågan osv. Men jag kan garantera att de skulle öka försäljningen på Stinas kyckling genom att byta ut den har personligen inte köpt Stinas på åratal sen den med örter försvann.
    Carl
  • Hej Carl!
    Tack för din kommentar. Det är tråkigt att du upplever att det är ett standardsvar men det är tyvärr så att man måste gå via våra produktutvecklare som gör en bedömning över vad som efterfrågas på marknaden och vad som är möjligt att de stora kedjorna väljer att ta in. Så än en gång, vi tar med oss frågan till våra produktutvecklare på marknad.
    vänligen,
    Anna
  • Ica har en egen variant med vitlök och örter som inte ens är i närheten av stinas örtkyckling. Förmodligen inte svensk kyckling heller. Citygross verkar inte ha något alternativ längre.  Dax att återinföra Stinas ört igen!
    John
  • Hej, Saknar verkligen er örtmarinerade kyckling. Kycklingpannan är inte i närheten av smakupplevelse och dissas dessutom helt av barnen.
    Angelica
  • Hej Angelica!
    Tack för att du hör av dig. Vi tar med oss frågan.
    Anna