Recept och mängd i receptet

Läser era recept, t ex detta https://www.kronfagel.se/recipe/gryta-pa-kycklinglarfile-med-tomat-bonor-och-vitlok/ och blir så besviken när ni inte skriver ut vikten,på ingredienserna. En burk hit eller ett paket dit, hjälper inte med dagens krympflation.
Dessutom finns t ex krossade tomater i en uppsjö storlekar på förpackningsr, beroende på olika tillverkare och importörer.
Använd riktiga mått, t ex tsk, msk, dl, lit, gram och kg, som funkat i alla tider!
Ellinora

Kommentarer

  • Hej Ellinora!
    Tack för input. Du har verkligen en poång i detta. Jag tar det med våra kockar så att de har en chans att göra detta annorlunda framöver.
    vänligen,
    Anna