Har ni reecept på Flygande Jakob med mango chutney och curry?

Ni hade ett recept på Flygande Jakob med mango chutney och curry. Jag sparade det som favorit. Jag hittar bara en Flygande Jakob med ananas nu.Kan ni hjälpa mig att få receptet igen. Det är en favorit hos oss.
Med vänlig hälsning
Cecilia Romefors

Kommentarer

  • Hej Cecilia!
    Tack för att du hörde av dig. Kul att du gillar våra recept. Jag har kollat i vår gamla receptdatabas och det recept som jag hittade var det här:

    Tillagningstid: ca 30 minuter

    Flygande Jakob

    Ingredienser
    1 hel grillad kyckling
    2 bananer
    3 dl grädde
    1 dl chilisås
    1 pkt kycklingbacon
    100 g jordnötter
    Salt

    Tillagning
    Plocka ner kycklingen i bitar och tag eventuellt bort skinnet. Lägg kycklingbitarna i en ugnsfast form. Skala och skär ner bananerna och lägg på kycklingen. Vispa grädden och vänd i chilisåsen. Smaka av med salt. Slå grädden ovanpå kycklingen och grädda i 20 min i 200° Strimla och stek baconet krispigt, toppa tillsammans med jordnötter vid servering.

    Smaklig måltid!
    Anna