omvandla vikt

Hej, jag följer en "diet" just nu och där ingår recept som anger 1 kg kycklinglår med ben. Oftast köper jag filén men då vet jag ju inte hur mycket rent kött jag ska ta. Skulle ni kanske kunna ha en tabell där man kan se hur mycket en kyckling del motsvarar i "rent" kött. T ex 1 kg hel kyckling = 800 gram kött, 1 kg kycklinglår med ben = 900 gram rent kött. OBS bara mina gissningssiffror :).
Vore jättefin service och tack för bra produkter, vi äter mycket kyckling och BARA svensk!
mvh / Ann
Ann Gunhamn

Kommentarer

  • Hej Ann!
    Bra fråga, En helt kyckling består av 13,77% ben men jag har ingen tabell på hur mkt lår osv är med eller utan ben. Näringsanalyserna är alltid gjorda på endast köttet och inte ben.
    Hoppas det hjälper dig lite.
    Anna