Vad har hänt med Max kyckling Nuggets?

Vad är detta som man bemöts av när man köper Max kyckling Nuggets på Ica?!

De 4 i vänster hörn är från ett paket jag köpte för några veckor sedan.
Resterande köpte jag precis på Ica idag. Vad är detta för fisblek panering?? Paketet er identiska ut och finns ingen info om att något ska ha ändrats. Detta är inte vad jag såg framemot när jag köpte denna produkt.

Kommentarer

  • Hej Tom!
    Tack för ditt mail. Tråkigt att du inte var nöjd med din produkt. Vi på Kronfågel jobbar hela tiden med att utveckla våra produkter och hitta nya spännande smaker. Tillsammans med MAX har Kronfågel därför valt att se över våra omtyckta Max Chicken Nuggets och har utvecklat ett nytt, gott recept på paneringen för att höja smakupplevelsen. Vi har nu en god tempurapanering på Max Chicken Nuggets och med den justeringen har nuggetsen fått en annan färgton. Bara att ta ut från frysen och värma på.

    För övrigt vill vi passa på att berätta att vi nyligen tagit fram flera olika produkter med kyckling, som vi tror du kanske kan ha intresse av. Bl a vill vi tipsa om urgoda nuggets som värms i ugn. Vi hoppas produkten inspirerar och gör matlagningen snabb, rolig och enkel. Här hittar du mer recept och inspiration. https://www.kronfagel.se/product/kycklingnuggets-for-ugn/
    Anna
  • Hej!

    Jag har också reagerat på de nya Chicken Nuggets som varken ser aptitliga ut eller smakar bra jämfört med de tidigare. Det borde såklart stå på förpackningen att det är ett nytt recept. Det enda som skvallrar om förändringen är namnet. De goda heter "Kycklingnuggets" och de mindre goda heter "Chicken nuggets". De nya kommer vi aldrig att köpa igen. Jättetråkigt att en så god och populär produkt förstörs, det var en av barnens favoriter. Återgå jättegärna till hur produkten var tidigare. Vi trodde seriöst att det var något fel på den nya, den var oätbar och fick slängas.
  • Hej Lisa!
    Tack för din synpunkt. Tråkigt att höra. Jag tar det vidare i organisationen. Kika gärna på vår andra typ av nugget. https://www.kronfagel.se/product/kycklingnuggets-for-ugn/

    vänligen,
    Anna
  • Toppen, tack för det. Och tack för tipset om de andra nuggets. Kände inte till dem och ska titta efter dem nästa gång jag handlar.
  • Hej Lisa!
    Roligt att du vill prova dem. De är goda så jag hoppas du gillar dem.
    häls
    Anna