Vad händer med kycklingskinnet?

Ni har flera produkter som säljs UTAN kycklingskinn. Kastar ni det skinnet? Skulle ni kunna sälja kycklingskinn separat så som ni säljer inkråm? Kycklingskinn är perfekt att steka krispiga i ugnen och använda som chips eller att ha som tillbehör till andra rätter. Och ni slipper matsvinn! Jag skulle lätt köpa kycklingskinn om ni sålde det separat!

Kommentarer

  • Hej Christina!
    Tack för din fråga. Roligt att du uppskattar kycklingskinn. De är som du skriver jättegoda att steka krispiga. Vi använder allt på kycklingen även kycklingskinn. Bl a är det industrin som använder kycklingskinn i korv.
    vänligen,
    Anna
  • Varför tas allt skinn bort? Jag har slutat köpa kyckling  då jag inte kan få med det krispga goda skinnet. Dessutom sitter en stor del av smaken i skinnet.
    Ni borde ju kunna ha både med och utan skinn.
  • Hej Gunilla!
    Tack för din fråga. Det tas bort då vi fått återkoppling att många inte uppskattar skinnet. Det används till andra produkter inom industrin, men jag håller med, skinnet är så gott. Om jag får rekommendera en produkt så ska du testa KycklingSteak med skinn. Det är en urbenad klubba och något jag själv lagar den och gärna äter det krispiga skinnet.
    Här finns med info om KycklingSteak.

    vänligen,
    Anna
  • Tack för svar.
    Kan man inte ha både och då det även finns många som vill ha skinnet?
    Jag står ofta framför kycklingdisken och ojar mig tillsammans med andra kunder över att skinnet är borta.
    KycklingSteak gillar jag och använder då det finns tillgängligt i butiken.
    Har fått för mig att det enbart finns sommartid? Eller också är det min Coophandlare som inte tar in det.
  • Hej Gunilla!
    Tack för återkopplingen. Det finns faktiskt en kycklingfilé med skinn i vårt sortiment. Det är Bosarps kycklingfilé. Här hittar du mer info.
    F ö har vi KycklingSteak året om så du kanske kan be din handlare att ta hem oftare till dig.
    önskar dig lycka till i köket!
    vänligen,
    Anna
  • Håller med övriga här som skriver om kycklingskinn. Ni svarar att det är många som inte uppskattar det men hur vet ni det? Vill man inte ha skinnet så är det väl bara att ta bort det, mycket svårare att lägga till :-)
    Skulle också gärna köpa bara skinn om det gick. Köper aldrig filéer numera eftersom skinnet saknas, köper hel kyckling och styckar själv. Vet att det finns produkter, t.ex. kycklingsteak som har skinn. Inte ofta det säljs hos mig tyvärr. .
    Gunnel
  • Hej Gunnel!
    Tack för din synpunkt. Förstår att du gillar skinn. Det är så gott men alla uppskattar det inte. Det har visat sig i våra konsumentpaneler.

    Du har även Bosarps kycklingfilé som styckas med skinn som du kan kika efter i butik. Ett tips är att be personalen ta hem den kyckling du vill köpa, t ex kycklingSteak så kan de direkt säga när de kan få hem produkten och du kan reservera ett par förpackningar till dig själv.
    vänligen,
    Anna