Kycklinglever

Köpte på Ica i lördags 5/10 idag såg jag att sista förbrukningsdag är 7/10 är det ok att ta fullpris på varan då ?!
Idag gick jag dit då hade

hur lång hållbarhet har kycklinglever ?
Johansson Morgan

Kommentarer

  • Hej Morgan!
    Tack för din fråga. Vi levererar till butikerna i god tid före utgångsdatum så det är en fråga som din butik kan svara på. Det finns ett bäst föredatum på produkten och det är det som vi kan garantera för produkten. Troligen håller den ju fler dagar men det beror ju helt på hur den förvarats och vilken temperatur du har i ditt kylskåp. Kylskåpet bör hålla 4 grader.
    vänligen,
    Anna
  • Frågan är varför man sätter kort datum på måndagen
    7/10 20kr och jag betalar fullpris 5/10känns som 2-dagar är varför har ni inget packdatum hos er ?

    den är väldigt god eran kycklinglever 👌

    Johansson Morgan
  • Hej Morgan!
    Tack för din fråga. Packdag ska finnas under förpackningen. Har du tittat där?
    vänligen,
    Anna
  • Datum 27/9 är det färskvar då 🙃
    Johansson Morgan
  • sHej!
    Du har ju skrivit bäst föredatum först i den här tråden dvs 7/10. Vi kan garantera produktens hållbarhet t o m det datumet. Inte efter det men troligen är levern helt OK. Du får känna om den doftar bra och ser OK ut. Då ska det inte vara ngt problem med att tillaga den. Lita på dina sinnen.
    Anna
  • Ursäkta
    Johansson Morgan
  • Jag undrar om butiken kan sälja billigare på utgångsdatumet ? Jag köpte på lördagen 5/10 sen sänker man priset 7/10 är det ok det tycker inte jag när det är kyckling !!!Ursäkta

    Johansson Morgan
  • Hej Morgan!
    Tack för din fråga. När en butik väljer att sätter ner pris på en vara så måste butiken själv bestämma tidpunkten dvs datum när de gör det. Vi kan inte påverka det. Be butiken om svar.
    vänligen
    Anna