Var för är det en röd fläck/blodfläck i en kycklingfile?

Varje kycklingfile har en ”blodfläck” på samma ställe. Pratade om detta fenomen med vänner och vill gärna veta förklaringen till den ”fläcken”. Säker på att det finns en rimlig förklaring. Tacksam för svar

Kommentarer

  • Hej Henrik!
    Tack för att du hör av dig. Det var ju tråkigt att höra och vi beklagar att innehållet i förpackningen inte motsvarade dina förväntningar. Det du ser är antagligen en ven och kycklingen är inte tillräckligt avblodad. Det är inget farligt på något sätt men kanske inte ser så trevligt ut.

    För att kunna hjälpa dig vidare och även informera vår kvalitetsansvarig, behöver vi lite mera info. Fint om du därför kan fylla i uppgifterna som går direkt till vår konsumentkontakt under den här länken.

    med vänliga hälsningar

    Anna