Hur kan jag arbeta med kycklingfärs i köket?

Jag försöker göra Kycklingköttbullar men de blir inte bra, de sväller upp när de steks och blir sedan lite gummiaktiga då de sjunker ihop igen. Vad gör jag för fel finns det några tips på detta?

Kommentarer

  • Hej Anna!
    Tack för din fråga. När man jobbar med kycklingfärs måste man vara lätt på handen. Kanske kan du ha rört färsen med salt lite, lite för länge. Då kan man få en gummiaktig konstisten.
    Här är en länk med Markiz Tainton där hon berättar om tips hur du lyckas bäst med färsen.

    https://www.youtube.com/watch?v=OomR5tpAMY4

    vänligen,

    Anna