Vad hände med kyckling på fredag?

Hej,

I början av 2000-talet gick er reklamfilm med låten "kyckling på fredag" varm på TV. Nu, många år senare, undrar jag om ni har gjort en efteranalys av denna reklamkampanj? Faktum är ju att Tacos har blivit den klassiska fredagsmaten. Vad gick fel?

Mvh,
Niclas

Kommentarer

  • Hej Niclas!
    Vad kul att du gillade "kyckling på fredag". 😀👍 Trender avlöser varandra och vi arbetar med annan typ av kommunikation idag. Då fungerade kyckling på fredag som ett bra sätt att prata om det vi jobbar med.

    Men sen har vi gjort annan typ av kommunikation. Bl a kommunicerade vi kring klimatfrågan "Gör ngt enkelt för klimatet 2019". Sedan ett par år tillbaka sponsrar vi Gothia cup och att ungdomar kommer i rörelse genom vårt initiativ Rätt till rörelse.
    Men självklart äter vi gärna kyckling på fredag och jobbar med fina recept och smaksättningar som ligger i tiden.
    Anna