Kalorier i fryst mörad kycklingbröstfilé?

Hur mycket stämmer kalorihalten egentligen?
Andra märken har tex 100, 107, 110, 120 kalorier per 100 g rå kyckling. Hur vet ni att det är 90 kalorier per 100 g rå?
J

Kommentarer

  • Hej!
    Bra fråga. Vi skickar in test på rå kyckling regelbundet och får tillbaka info om våra näringsvärden. Är det samma innehåll med kyckling i förpackningarna. I våra frysta kycklingförpackningar med filé är det 13% saltlake i kycklingen - det ger bra smak och en mörare, saftigare filé än om man skulle frysa utan saltlake.
    Tveka inte att höra av dig på nytt om du har fler frågor.
    vänligen,
    Anna