Hur svarar ni på frågor från World Animal Protection

Hej!
Jag undrar varför ni valt att inte svara på frågorna från World Animal Protection angående era kycklingar och uppfödning?
Anna

Kommentarer

  • Hej Anna!
    Tack för din kloka fråga. Vår branschorganisation Svensk Fågel, där Kronfågel är medlem, för en dialog med de djurskyddsorganisationer som verkar för ett bättre djurskydd och men som inte vill avveckla den svenska animaliska livsmedelsproduktionen. Svensk Fågel har tidigare haft konstruktiva möten med World Animal Protection Sverige och deras internationella ”farm animal expert” angående punkterna i European Chicken Commitment.
    Anna