Fryst kycklinglever som passerat bäst-före

Hur länge efter bäst före datum kan man äta fryst kycklinglever som har förvarats oöppnad i frysen hela tiden?

Kommentarer

  • Hej Jan!

    Bra fråga, tyvärr är det inget jag kan ge något direkt svar på eftersom det kan variera kraftigt från fall till fall. Det jag skulle rekommendera när bäst-före är passerat är att vara extra försiktig och både lukta samt kolla på kycklinglevern en extra gång både innan och efter tillagning för att säkerhetsställa att den fortfarande är ätbar. Vid minsta orostecken skulle jag kassera produkten.

    Trevlig måndag!