Kan man frysa in stekt kyckling?

Kommentarer

  • Hej Gisela!
    Tack för din fråga. Ja, man kan frysa in det mesta som är tillagat. Den förpackning som den här kycklingen ligger i är inte avsedd för frys utan kyl. Så mitt tips är att lägga kycklingen i en lufttät påse. Klipp gärna av etiketen från förpackningen och lägg med texten utåt så vet du också vad du har i din påse och med datumet med på "lappen" så vet du också när den är producerad. Att göra så innebär att du vet hur länge den legat i frysen. Bara ett litet tips. 😀
    Lycka till i köket!
    Anna
  • Tack för svar
  • 😀👍
    Anna
  • Köpte frysta färdiglagad kycklingdelar
    Som han tina innan jag kom hem
    Kan man frysa om det
  • Hej Ann!
    Tack för din fråga. Ja, du kan frysa om dem men lägg dem i en tättslutande förpackning så att luft inte kommer till kycklingköttet. Det blir annars frysbränt i frysen. Vår kyckling har alltid en skyddande hinna av saltlake (ej medräknat med vikten på förpackningen). När den hinnan tinar så blir kycklingen lätt frysbränd dvs torkar i ytan och det smakar inte jättebra.

    vänligen,
    Anna