Vad gör jag när förslutningen av en förpackning inte var OK?

Hej! Jag fick levererat ett paket med färsk kyckling från kronfågel där en bit kyckling var klämd i förseglingen av locket, räknas förpackningen och kycklingen då som hållbar?

Kommentarer

  • Hej Matilda!
    Tack för din fråga. Det här såg ju inte bra ut. Nej, den atmosfär som kycklingen är packad i ska vara utan syre. Med syre i förpackningen (kommer in i förpackningen när den inte är helt tät), kan vi inte garantera att den håller t o m bäst föredatum. Vi förstår också att du inte vill äta en produkt där förpackningen inte har varit helt försluten.
    Ber att du hör av dig till vår konsumentkontakt så att vi kan hjälpa dig vidare. Här är länk där du kan reklamera varan.

    Trevlig helg!
    Anna
  • Hej! jag köpte 800 g kycklingfärs Lönneberga, sista förbruknings dag 17/3 2023 förpackningen var trasig i formen på sidan,  kan man använda färsen ändå?

    Med vänliga hälsningar
    Elisabeth
  • Hej Elisabeth!
    Tack för din fråga. Vi producerar kycklingfärs med varumärket Kronfågel. Lönneberga är ett helt annat företag så jag ber att du vänder dig till dem med din fråga.
    Vill du prata Kronfågels produkter är du alltid välkommen att höra av dig till oss.
    vänligen,
    Anna