Foder och klimat

I ett tidigare svar här i forumet, besvarar ni en fråga angående foder, med "Proteinråvaran består av GMO fri soja, har hög proteinkvalitet (största delen från Brasilien)". Forskare är eniga om att Brasilien förstör Amazonas, genom att just hugga ner skog för att plantera gröda så som soja, att användas till djurfoder. Då Amazonas är "planetens lungor", påverkar detta oss alla, samt att djur- och insektsliv störs och utrotas, och att hela balansen rubbas, vilket kan starta t ex pandemier. Hur kan ni då reklamera med "För människan, djuren och klimatet"?
Ni är ju logiskt och tydligt sett tvärtom med och förstör. (Hur ni dessutom kan framhålla att ni värnar om djuren, är en helt annan fråga... Är ni anställda indoktrinerade till att tro, att det är naturligt och att djuren mår bra, av att leva tusentals i flock, enbart inomhus, och i endast 35 dagar?!!)