Farlig google fråga länkar till er sida

Jag googlade på majskyckling för att få reda på mer info om majskykling, och som kock så föll ögonen direkt på en Google fråga: varför ska jag skölja kykling... ni vet att man inte ska det.
Men det gör inte Google som länkade till er sida och använde texten om rätt inner temperatur för att svara
Som ni ser. Om man inte klickar på länken så ser man bara det som är markerat med lila.

Eftersom att skölja kykling kan resultera i att farliga bakterier sprids i köket, så kanske ni skulle kunna skriva något om det.

Tor W

Kommentarer

  • Hej Tor!
    Tack för att du hör av dig och jättebra att du gör oss uppmärksamma på detta. Dock blir det olika resultat av sökningar i sökmotorerna för olika användare. Detta om innertemperatur som du markerat med lila står i en kontext om temperatur när man tillagar kyckling. På andra ställen har vi skrivit om att man inte ska skölja kyckling och de resultaten kommer upp när jag googlar.
    Men självklart håller vi alltid ett öga på vår information då det är jätteviktigt att man gör rätt i köket och är noga med hygienen för att inte sprida bakterier som kan orsaka magsjuka.

    Ha en fin vecka!
    vänligen,
    Anna
  • Jag förstår absolut vad ni menar, men svaret var vad som sågs på Google när jag klickade på en people also ask sökning på Googles egna sida.
    Jag blev ställd över att frågan ens var där, och att om man inte klickar på länken, så verkar svaret vara förknippat med frågan.
    Som sagt, det enda som sågs på Google var det markerat i lila på bilden jag skickade.
    Det som var konstigt var att Google länkade till ett trovärdigt svar, istället för att länka till varför man inte ska skölja kykling alls...
    Jag ville veta mer om majskykling, så jag Googlade för att få svar, och följde People also ask..
    Om man är nöjd med svaret, klickar man inte på länken...

    Tor W
  • Hej igen!

    Man får upp mkt olika resultat i sökmotorerna vilket beror på vilka sökningar man gjort tidigare. Här kan du se vad som visades när jag skriver in sökbegreppet majskyckling i sökrutan.

    vänlig hälsning,

    Anna