Ekologisk kyckling

Är rasen på den ekologiska kycklingen RSPCA godkänd?
Markus Sallkvist

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga. Jag måste höra med någon kollega som jobbar med detta.
    vänligen,
    Anna
  • Hej! Har ni fått svar från er kollega än?
    Jag mailade RSPCA, och de har godkänt två sorter från Aviagen som heter gold, rustic gold och ranger gold. Som jag har tolkat er Q/A så använder ni rasen Rowan Gold, är det ett annat namn för dom två andra som tidigare nämnts? Eller ska jag tolka det som att det inte är godkänt av RSPCA
    Vänligen
    Markus
  • Hej!
    Beklagar det sena svaret. Min kollega hade svarat men jag hade inte sett det. Hon skriver:Ja, det är den, det är rasen Ranger Gold som vi använder.

    vänligen,
    Anna
  • Hej!
    Är ni säkra på det? Andra svar på tidigare Q/A har sagt att det är Rowan Gold,
    see Hur vet jag om det är Ross 308 i förpackningen? - Kronfågel - Kronfågel AB (kundo.se)

    Vänligen,
    Markus
  • Hej Markus!
    Den kollega som svarat på frågan är ansvarig för sk "livdjur" så ja, jag är säker på svaret från hen. Ross är den ras som vi använder för vår traditionellt uppfödda kyckling, Gårdskyckling. Den föds upp på andra gårdar och slaktas i ett annat slakteri.
    Har du fler frågor får du gärna höra av dig.
    Anna