Allergi mot gurkmeja i nuggets

Jag ville bara säga att ni får gärna sluta med att ha gurkmeja i era produkter eller i alla fall ha ett alternativ utan gurkmeja. En person i min familj är väldigt allergisk mot just Gurkmeja och i dag hade det kunnat sluta illa för oss när vi skulle äta era nuggets som tydligen innehåller just gurkmeja. Som tur var kollade jag innehållsförteckningen innan maten lagades. Detta var ingen fråga men hittade ingenstans att skriva klagomål.

Kommentarer

  • Hej Jessica!
    Tack för att du hör av dig. Ser att det är gurkmeja i MAX nuggets och tar med mig frågan till våra produktutvecklare.
    Du kanske skulle vilja testa våra andra nuggets som inte innehåller gurkmeja. Här är innehållsförteckningen:
    Kycklingkött 56%, vatten, VETEmjöl, majsstärkelse, raps- och solrosolja, salt, durumVETEmjöl, VETEgluten, SELLERI, tapiokastärkelse, kryddextrakt (SELLERI), druvsocker, bakpulver (E341, E450, E500), vitpeppar, svartpeppar, socker, förtjockningsmedel (E415), modifierad stärkelse.

    Här är länk till nuggets för ugn, så att du hittar den i din frysdisk.

    vänligen,

    Anna