Allergi mot morot. Kan jag då äta era färdigstekta kycklingköttbullar?

Hej!
Jag är allergisk mot mycket, t ex morot, selleri och palsternacka.Finns det något av det i buljongen i era köttbullar? Det står bara ”buljong” i er innehållsförteckning, så jag vågar inte äta dem innan ni har svarat.
Mvh Annika Rehn
Annika Rehn

Kommentarer

  • Hej Annika!
    Tack för din fråga. Vi har mycket lite allergener i våra produkter. Nu vet jag inte om du frågar om kylda eller frysta kycklingköttbullar. Gernerellt svar är att grönsaksbuljongen innehåller följande:

    Kycklingköttbullar - buljong innehåll
    • Grönsaksbuljongen innehåller: salt, lök, purjolökextrakt, morotsextrakt, libbsticka, vitlök, svartpeppar
    Här är länk till t ex våra kylda kycklingköttbullar och du har innehållförteckning nere till höger på produktsidan.
    vännligen
    Anna
  • Hej Anna! Eftersom det är morot i buljongen kan jag inte äta de köttbullar som du beskriver. Har ni några köttbullar som inte innehåller buljong med morot? Mvh Annika

    Annika Rehn
  • Hej Annika!
    Nu har jag dubbelkollat. Det är morot = kryddextrakt morot.
    Tråkigt nog. Jag hoppas du hittar någon annan produkt du gillar i vårt sortiment.
    vänligen,
    Anna
  • Tack för att du dubbelkollar, Anna! Jag hoppas att ni kan överväga att ta bort både buljong och extrakt av morot från era fina produkter som annars upplevs ha hög kvalitet. Högt proteininnehåll och mer klimatsmart än andra köttprodukter, gör att det annars vore ett självklart val. Så mycket kan väl inte ”extrakt av morot” tillföra smaken?
    Annika Rehn
  • Hej Annika!
    Tack för din kommentar. Jag tar det vidare med våra produktutvecklare.
    vänligen,
    Anna