Vilken plast är det i den biologiskt nedbrytbara plastpåsen?

Susanne Nauclér

Kommentarer

  • Hej!

    Kretslopp Sydosts gröna matavfallspåsar är tillverkade av biologiskt nedbrytbar och komposterbar bioplast. Bioplasten är delvis tillverkad av förnybara resurser som stärkelse och vegetabiliska oljor. Bioplasten har egenskaper och användningsegenskaper som är mycket lika konventionella plaster, men är biologiskt nedbrytbara och komposterbara enligt den europeiska standarden EN 13432, samt styrks genom tredjepartscertifiering från TÜV.

    Andree