Varför kan jag inte lägga dricksglas i glasåtervinningen?

Johan

Kommentarer

  • Hej!

    Dricksglas har en annan glaskvalitet än glasförpackningar. Blandas glaskvaliteterna försämras möjligheterna att återvinna glaset. Dessutom är det bara förpackningar av glas som omfattas av producentansvaret för förpackningar.

    Dricksglas läggs i soppåsen eller lämnas till närmaste återvinningscentral i fraktionen tegel, betong och kakel.

    William