Varför måste jag förskottsbetala?

Hej.
Varför behöver jag betala för sophämtningen innan tjänsten är utförd?
Lena

Kommentarer

  • Hej.
    Avgiften för fastighetsägare är årlig och bestämd i förväg till det belopp som behövs för att täcka kostnaderna för avfallshanteringen. Den fasta årsavgiften för avfallsabonnemang avseende 1 januari – 31 december fördelas på tre fakturor.
    En taxefinansierad verksamhet med i förväg beslutade avgifter är inte samma sak som verksamheter som debiterar sina kunder i efterskott utifrån vilken förbrukning kunden haft.
    Det finns mycket som betalas i förskott. Hyror, prenumerationer och resor för att nämna några.
    Ett miljövänligt alternativ att betala sin årliga avfallsavgift på är att välja e-faktura. Väljer man att få fakturan levererad till sin internetbank så kan man dessutom kostnadsfritt få årsavgiften uppdelad på 12 månader i stället för tre månader.
    Ellen