Vart slänga matolja?

För gammal matolja. Var slänger jag den?
Bor i lägenhet.
Pia

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du använder vårt kundforum.

    En mindre mängd kan hällas i en plastflaska och slängas i restavfallet (din röda påse).
    När det är en större mängd och är förpackat i en plastflaska med kork kan man lämna denna på närmaste återvinningscentral som tar emot farligt avfall. Fettet i sig är inte farligt avfall, men tas ändå emot som sådant.

    Man kan hitta mer information om hur man sorterar inne på vår sorteringsguide
    Annika