Vad är det för skillnad på en återvinningsstation och en återvinningscentral?

Peter

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga

    På återvinningsstationen (ÅVS) lämnar du endast förpackningar. Förpackningarna kan vara av plast, papper, glas eller metall. I de flesta kommuner kan du även lämna tidningar här. Återvinningsstationen är till för privatpersoner. På bemannade återvinningscentraler (ÅVC) lämnar du bland annat grovavfall som trädgårdsavfall, vitvaror, möbler, elektronik och liknande. Du kan också lämna skrymmande förpackningar som till exempel flyttkartonger.
    William