Kan jag ställa tunnan på ett annat ställe än vad den brukar stå?

Hej! Vi har bytt plats för uppfart till vårt hus. Vi flyttar alltså också plats där vi ställer ner soptunnan vid vägen på tömningsdagen. Det är fortfarande samma adress men uppfarten är nu framför huset istället för på gaveln. Behöver jag ändra något eller tar sopbilen automatiskt min soptunna där den står?
Sanna

Kommentarer

  • Tack för att ni kontaktat oss via vårt kundforum.

    Ändrar ni plats för ert sopkärl behöver ni meddela det. Sopbilarna är utrustade med ett koordinatsystem för vart kärlen förväntas stå och det underlättar om den stämmer.

    Vid behov kan våra avfallsrådgivare kontakta kund för ett platsbesök.

    Annika