Vart kan jag slänga traktordäck?

Det ligger ett stort gammalt traktordäck utanför min fastighet, var lämnar jag däcket?
Mattias

Kommentarer

  • Hej!

    Större däck, som exempelvis traktordäck, omfattas av producentansvar. Vi kan inte ta emot så pass stora däck på våra återvinningscentraler. Man måste vända sig till ett företag som heter Svensk Däckåtervinning AB, så kan de hjälpa dig. Deras kontaktuppgifter är enligt nedan:

    Tel: + 46 8 50 23 90 20
    E-post: kundtjanst@sdab.se

    Man kan även läsa mer på deras hemsida: https://sdab.se/
    William