Ska man slänga röda och gröna påsar i samma tunna?

Står en tunna vid tomtgräns. Ska grön och röd påse ligga i samma tunna? Förpackningar tar vi till ÅVS, det vet jag.
Mårten

Kommentarer

  • Hej!

    Det stämmer bra. Den röda och gröna påsen läggs i samma kärl. Påsarna sorteras sedan ut i efterhand när de kommer till våra sorteringsanläggningar!

    Den gröna påsen med matavfall sorteras ut och skickas till efterbehandling, där de i slutändan blir till biogas och biogödsel
    William