Hur sorterar jag avfallet mellan den röda och den gröna påsen?

Hej,

Vad kan jag slänga i den gröna respektive röda påsen?
Heinz

Kommentarer

  • Hej,

    I länkarna nedan kan du få tips om vad du ska slänga i den röda respektive gröna påsen,
    Matavfall Kretslopp Sydost
    Restavfall Kretslopp Sydost
    Ellen
  • Hur får jag som hyresgäst de röda påsarna? De gröna finns tillgängliga kontinuerligt men inte de röda.
    Mikael
  • Hej!

    Det är fastighetsägaren som ser till att förse sina hyresgäster med påsar. Om röda påsar inte finns i ert miljörum så kan man hämta röda påsar på våra återvinningscentraler
    William