Hur ska jag lämna plast?

Hej,
Kan jag lämna plastförpackningar i en plastpåse, när jag slänger det på en återvinningsstation?
Mia

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du använder vårt forum!

    Nej, man kan inte slänga en plastpåse med plastförpackningar när man slänger det på en återvinningsstation. Anledningen till detta är för att det underlättar mycket i efterbehandlingsprocessen. Om förpackningarna ligger inuti en påse så finns det risk att de inte kan sorteras ut på rätt sätt, och således inte heller kan materialåtervinnas
    William