Måste jag ha slamtömning?

Hej,

Jag har fått en avisering om att jag snart har slamtömning, men det är inte fullt sedan tömningen förra året. Är det obligatorisk att ha en slamtömning om året?
Heidi

Kommentarer

  • Hej,

    Ja tömning ska ske minst en gång per år (undantag, godkända uppehåll/dispenser). Vi aviserar slamtömningen med ett brev eller sms till dig innan tömning. Behöver du tömma oftare kan du beställa extra slamtömning. Tömning av slam från enskilda avloppsanläggningar är obligatoriskt och får endast utföras av Kretslopp Sydost.
    Ellen