Kan företag lämna avfall på återvinningsstationen?

Hej,
Jag har ett företag där det uppkommer en del förpackningar tex pappersförpackningar och plastförpackningar. Kan jag lämna dessa på en återvinningsstation?
Kent

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga!

    Företag kan inte nyttja de återvinningsstationer som finns runt om i våra medlemskommuner. Återvinningsstationerna är till för privatpersoner. Företag kan istället ha tjänster från oss vid sin verksamhet, där vi kommer och samlar in de olika förpackningarna som bildas hos er.
    William