Hyra ut mitt hus, kan hyresgästen få fakturan?

Hej,
Jag ska hyra ut min villa och önskar att hyresgästen tar över abonnemanget och fakturan, hur går jag till väga?
Emma

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga

    När man som privatperson hyr ut ett hus så kan vi inte flytta över faktureringen eller abonnemanget till hyresgästen. Det är fastighetsägaren som bär huvudansvaret för tjänsten gällande avfallshantering, och enligt gällande taxeföreskrift i Kretslopp Sydost så får vi inte fakturera någon annan än fastighetsägaren när man som privatperson äger en villa.
    William