Varför håller inte den gröna soppåsarna?

Dom äts upp. Decimeterstora fransiga hål bildas
Björn

Kommentarer

  • Hej,

    Ett tips är att ha den gröna påsen i en ventilerad matavfallskorg. Matavfallskorgar finns att hämta kostnadsfritt på våra återvinningscentraler. Har du mycket blött matavfall kan det vara bra att låta matavfallet rinna av i vasken innan det placeras i den gröna påsen.

    Den gröna påsen är biologiskt nedbrytbar, och för att nedbrytningsprocessen inte ska påbörjas redan hemma i köket så är det viktigt att man följer dessa steg
    William