Vad gör jag med gammalt schampo, krämer och lotion?

Johanna

Kommentarer

  • Det bästa är förstås att använda slut på produkterna. Gammal solskyddskräm går till exempel bra att använda som fuktlotion. Om produkterna har blivit gamla måste förpackningarna tömmas i vanliga soppåsen. Därefter kan förpackningarna lämnas till återvinning.

    Rester av tvål och schampo kan däremot med fördel lämnas kvar eftersom det fungerar som rengöringsmedel i samband med plaståtervinningen.

    William