Får företag lämna avfall på återvinningscentralen?

Hej,
Får företag lämna avfall på återvinningscentralen kostnadsfritt?
Om inte hur blir man debiterad?
Ulle

Kommentarer

  • Hej!

    Företag betalar en avgift på 250kr exklusive moms per besök när de lämnar avfall på våra återvinningscentraler. Väl på plats på återvinningscentralen är det viktigt att man tar kontakt med personalen på plats och uppger eventuell märkning eller annat som man vill ska synas på fakturan, så registrerar de sedan besöket.

    Vad gäller återvinningscentralerna i Vrigstad (Sävsjö) och Flishult (Vetlanda) så får företag ett passeringskort som används för att komma igenom bommarna vid respektive ÅVC. Önskar man som företag ha ett sådant så tar man kontakt med personalen på plats. När kortet används så registreras besöket.

    Besöken faktureras sedan månaden efter de ägt rum.
    William