Kan jag få en extra tömning av mitt trädgårdskärl?

Hej, Kan man beställa extra tömning av sitt trädgårdskärl?
Melina

Kommentarer

  • Hej,

    Vi gör inga extra tömningar på kärlet för trädgårdsavfall. Har man mer avfall än vad som får plats i kärlet kan man lämna avfallet kostnadsfritt på närmaste återvinningscentral.
    William
  • Hur mycket fallfrukt får jag slänga i kärlet för trädgårdsavfall? Den blir ju rätt tung.
    Kjelle
    Kjell
  • Hej,
    Här nedan kan du se en checklista inför tömning av trädgårdsavfall:

    • På hämtdagen kan hämtning ske mellan kl 06.00 - 22.00. Låt kärlet stå kvar tills det är tömt.
    • Ett aktuellt hämtschema finns alltid att ladda hem från hemsidan. Skriv bara in adressen, eller logga in på dina e-tjänster.
    • Kärlet ska ställas med handtaget ut mot vägen/platsen där sopbilen stannar, max tre meter från tomtgräns.
    • Kärlet ska vara väl synligt och lättåtkomligt. Runt om ska det vara fritt från grenar och liknande.
    • Vägen mellan vår sopbil och kärlet får inte blockeras.
    • Endast trädgårdsavfall får läggas i kärlet och locket ska gå att stänga. Ligger det felaktigt material i kärlet kan vi tyvärr inte tömma kärlet.
    • Inga plastpåsar eller plastsäckar får läggas i kärlet. Trädgårdsavfallet ska vara oemballerat.
    • Kärlet får totalt väga max 75 kilo. En bra regel är att du själv måste orka dra kärlet.
    • Efter hämtningsperiodens slut, förvarar du själv ditt kärl till nästa säsong.

    Ellen