Varför luktar era soppåsar så illa?

Den gröna soppåsen luktar förskräckligt. Kommer ni att göra något åt det?
Kristina Runemalm

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för att du kontaktat oss via vårt kundforum.

    Nej, vi kommer inte åtgärda lukten.
    Matavfallspåsarnas lukt beror på att de är tillverkade av biologiskt nedbrytbar och komposterbar bioplast. Bioplasten är delvis tillverkad av förnybara resurser som stärkelse och vegetabiliska oljor. Se ytterligare information: Använd och förvara påsarna rätt Kretslopp Sydost
    Annika