Kan jag lämna elektronikskrot hos er som företagare?

Några av grabbarna skulle lämna elektronikskrot, de blev ombedda av er att vi var tvungna att registrera oss någon stans. Vi har en elfirma och lämnar mycket armaturer, lysrör mm. vart ska vi registrera oss någonstan ?
Mattis

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga!

    När företag ska lämna diverse elektronikavfall på våra återvinningscentraler måste man ha med sig ett avlämnarintyg. Detta är någonting som kommunerna i Sverige har utvecklat tillsammans med El-kretsen. Man kan läsa mer på deras hemsida för ytterligare information: https://www.el-kretsen.se/avlamnarintyg
    William